JEG VIL VÆRE KOMIKER

HVAD ER GOD KUNDESERVICE

Hej bloglovers.

Vi kender det alle, eller har oplevet det. at få en oplevelse af, hvad god eller dårlig kundeservice er. Vi vil
jo ikke stå og diskusere eller skændes med kunden. Der er et ordsprog som hedder, kunden har altid ret,
og det er altså ikke rigtigt.

Hvad er god sefvice for mig? Det er en der tager sig tid til en, og får løst problemet uden at give op-
Jeg havde en oplevelse på en Shell tank i Ålborg. Hun hed Annika Laursen, og hun tog sig tid, og sevlom
der var kunder, løste hun opgaverne med et smil på læben. Hun var imødekommende og snakkede
glædeligt med mig som kunde. Hun var på ingen måde irriteret over alle mine spørgsmål, og jeg gik
fra Shelltanken med en stor tilfredsstillende oplevelse, og vi fik opløst opgaverne.

kundeservice

Men der er mange andre eksempler på god og dårlig kundeservice. Men kundeservicen skal være i orden, om det er på
Shelltanken, eller på en webshop, eller en fysisk butik. Det er bare ikke altid tilfældet. Derfor vil jeg give et par
eksempler på, hvordan man kan gøre kundeservicen bedre og få tilfredse kunder.

Man skal altid holde sine løfter.
Pas på med de løfter du afgiver. Siger du, at kunden har varen i morgen, og den så først kommer 3 dage senere, så bliver det
bemærket. Er du usikker, så er det bedre at sige det hurtigst muligt. Er der en endelig dato på, så kan kunden hænge dig op på det, og så kan det give bagslag.

Customerservice

Sæt meget mere fokus på kundeservice.
Giv kundeservice med løbende opmærksomhed. Tag det op, hvad der kan gøres for at forbedre servicen. Spørg kunderne.
Spørg medarbejderne. Det behøver ikke at koste alverden, eller være specielt tidskrævende. Men det kan gøre en stor forskel for
salget og for indtjeningen.

Lyt til kunderne. Det er dem i lever af, og man mister kunder, kan det også være svigt i omsætningen.
Lyt til kunderne løbende. Bed om feedback. Hvad er de tilfredse med? Hvad er de mindre tilfredse med?. Har de nogen forslag
til, hvad der kan gøres bedre? Vurder de input kunderne kommer med, og sæt de bedste forslag i værk.

Jeg kunne blive ved, men lad os håbe der er virksomheder der forstår at ansætte folk, der forstår hvad god
kundeservice er, og hvordan man opretholder det, for også at have en masse tilfredse kunder i fremtiden.

Knus Rasmus

GOD SOMMER BLOGLOVERS.

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv et svar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

 

Næste indlæg

JEG VIL VÆRE KOMIKER